Csökkent az okostelefonok világpiaci értékesítése a második negyedévben

0

A második negyedévben csak az öt legnagyobb gyártó tudta növelni okostelefon-eladásait, a világpiaci forgalom azonban összességében csökkent – állapítja meg az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat csütörtökön közzétett elemzése.

A második negyedévben 341,6 millió okostelefont értékesítettek a világpiacon, 1,3 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban és 0,8 százalékkal kevesebbet, mint az első negyedévben.

Az okostelefon piacának két hagyományos vezetője, a Samsung és az Apple mögé már jó ideje kínai cégek zárkóznak fel a legnagyobb öt közé. A kínai gyártók közötti egy helycsere kivételével ebben most sem történt változás. Az ötödik helyről a Xiaomi ütötte ki csekély előnnyel a szintén kínai vivo céget.

A piacvezető Samsung 1,4 százalékkal több okostelefont értékesített az idei második negyedévben, mint tavaly. Az eladott 79,8 millió készülékkel 23,3 százalékos piaci részesedést biztosított magának a tavalyi 22,7 százalék után. Az Apple 41,0 millió készüléket értékesített, 1,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, piaci részesedése pedig 12,0 százalékra nőtt 11,7 százalékról.

hirdetés
Szia! Képzeld, a Köz-Hír most lett
5 éves!
Ha szeretnéd, adhatsz nekünk egy ajándékot:
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LmZhY2Vib29rLmNvbS9wbHVnaW5zL2xpa2UucGhwP2hyZWY9aHR0cHMlM0ElMkYlMkZmYWNlYm9vay5jb20lMkZLT1pISVJIVSZ3aWR0aD00NTAmbGF5b3V0PXN0YW5kYXJkJmFjdGlvbj1saWtlJnNpemU9bGFyZ2Umc2hvd19mYWNlcz10cnVlJnNoYXJlPWZhbHNlJmhlaWdodD04MCZhcHBJZD0zNjI3ODE4NTcxMjgxOTMiIHdpZHRoPSI0NTAiIGhlaWdodD0iODAiIHN0eWxlPSJib3JkZXI6bm9uZTtvdmVyZmxvdzpoaWRkZW4iIHNjcm9sbGluZz0ibm8iIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd1RyYW5zcGFyZW5jeT0idHJ1ZSI+PC9pZnJhbWU+
Köszönjük!

Az Apple új modellje, az iPhone 7 és iPhone 7 Plus kétszámjegyű százalékos növekedést ért el, megemelve ezzel készülékei átlagos eladási árát.

A Huawei eladásait 19,6 százalékkal 38,5 millióra növelte, piaci részesedése 11,3 százalékra nőtt 9,3 százalékról. A Huawei elsősorban a prémium kategóriában erősíti modellkínálatát és a két piacvezető márka megelőzését tűzte ki célul.

Az OPPO eladásai 22,4 százalékkal 27,8 millióra nőttek, piaci részesedése 8,1 százalékra emelkedett 6,6 százalékról. Az OPPO Kínán kívül elsősorban a délkelet-ázsiai piacon terjeszkedik gyors ütemben.

A legnagyobb mértékben, 58,9 százalékkal a Xiaomi növelte eladásait, 21,2 millió okostelefont adott el a második negyedévben a 2016 második negyedévi 13,3 millió után, ami akkor még nem volt elegendő az öt legnagyobb gyártó közé kerüléshez.

Az összes többi márkából 133,4 millió készüléket értékesítettek az idei második negyedévben a világpiacon, ami 16 százalékos csökkenés és 39 százalékos piaci részesedés, a korábbi 45,9 százalék után.